Returpolitik

Ved handel over internettet (som privatperson) har du altid to ugers fortydelsesret. Ønsker du at benytte dig af denne, bedes du sende din vare retur til nedenstående adresse.

Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os. Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

TheClayPlay
Agtoftsvej 7C, 6400 Sønderborg

Tlf: 42945699
Email: hello@theclayplay.dk


Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du kan i 14 dage efter du har modtaget dit køb fortryde dit køb og du får din betaling retur ved at returnere dit køb til TheClayPlay (undtagen personligt gjort keramik som navneflag og dobbelt verdenslandeflag, hvor der ikke er fortrydelsesret)

Du skal selv betale for fragten til TheClayPlay.

Du udfylder vores returseddel, som du finder her og sender den sammen med returpakken.

Du kan bestille dit fragtlabel her.

Du kan også benytte lovens standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. 
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Forsendelse og pakning af keramik
Genbrug gerne den kasse og stødemballage vi har brugt til at sende dit keramik. Sørg for at keramikken ligger midt i kassen med god plads ud til alle sider og at det er pakket så keramikken ligger fast i kassen og ikke kan rasle rundt under fragten.

Modtager vi keramik, der er gået stykker under fragten kan vi desværre ikke returnere din betaling til dig. Det er dit ansvar at keramikken kommer hel frem til TheClayPlay. Vi modtager ikke returfragt pr. efterkrav eller i pakkebokse/pakke stationer.

Returadresse:

TheClayPlayPlay ApS
Agtoftsvej 7 C
6400 Sønderborg.

E-mail: hello@theclayplay.dk 
Mobil: 42945699

Reklamation:

Modtager du defekt keramik bedes du e-maile til: hello@TheClayPlay med foto af defekt og beskrivelse af problem. Hvorefter vi vurderer hvad næste rimelige skridt er.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Agtoftsvej 7C, 6400 Sønderborg uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl - finder købelovens regler anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid (inden 2 måneder efter du har konstateret fejlen eller manglen). 

Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.